معرفی آزمون USMLE

معرفی آزمون USMLE

اگر قصد مهاجرت به آمریکا رو داشته باشین حتما درباره ی آزمون USMLE شنیدین، ما هم قصد داریم در این مقاله بصورت کلی درباره ی این آزمون صحبت کنیم

معرفی آزمون USMLE

این آزمون زیر نظر بیش از ۸۰نهاد از جمله FSMB (Federation of State Medical Board) یا بورد پزشکی دولت آمریکا، NBME (The National Board of Medical Examiners) یا انجمن ملی آزمون دهندگان پزشکی آمریکا، ECFMG (Educational Commission for Foreign Medical Graduates) یا کمیسیون آموزشی برای دانش آموختگان پزشکی خارجی برگزار میشه، که (ECFMG) مسئولیت تأیید مدارک تحصیلی متقاضیان رو بر عهده داره. آزمون USMLE در تمام طول سال برگزار می‌شه و اجزای مختلفی داره که هر کدوم در بازه های زمانی مختص به خود برگزار می‌‌شه. درصورتی‌که فرد متقاضی نتونه توی این آزمون نمره قبولی رو کسب کنه، جواز طبابت و ورود به دوره تخصص پزشکی بهش داده نمیشه.

مراحل آزمون USMLE:

آزمون USMLE از سه مرحله STEP1،STEP 2 و STEP3 تشکیل شده که در ادامه به معرفی تک تکشون می پردازیم:

مرحله یک میاد مفاهیم علوم پایه رو ارزیابی می کنه اونم نه به شکل معمول که در ایران می بینیم به چه شکله؟ میاد بصصورت کیس و دربالین و بصورت عملی از شما می پرسه و می خواد ببینه بلدی از این مفاهیم در بالین استفاده کنی یا نه

مرحله 1 ،یک آزمون یک روزه است که به هفت بلوک 60 دقیقه ای تقسیم شده و در یک جلسه تست 8 ساعته اجرا می شه. تعداد سؤالات در هر بخش ممکن متفاوت باشه، اما از 40 سؤال تجاوز نمی کنه. تعداد کل سؤالات در فرم امتحان کلی از 280 سؤال بیشتر نخواهد بود.این آزمون همچنین شامل حداقل 45 دقیقه زمان استراحت و 15 دقیقه آموزش اختیاری هم هست.

مرحله دوم یا CK2: با هدف ارزیابی دانش،مهارت و درک علوم بالینی برگزار میشه. این مرحله هم یک آزمون یک روزست که به 8 بلوک 60 دقیقه ای تقسیم میشه و در یک جلسه 9 ساعته برگزار میشه که تعداد سوالات در هر بخش از 40 تا بیشتر نمیشه و بصورت کلی تعداد سوالات از 318 سوال بیشتر نخواهد بود. این آزمون همچنین شامل حداقل 45 دقیقه زمان استراحت و 15 دقیقه آموزش اختیاری هم هست.

مرحله سوم : با هدف ارزیابی مهارت های عملی و کلینیکال شما در دو روز برگزار میشه ،مرحله 3 شامل سوالات چند گزینه ای (MCQs) که شبیه ساز موارد بالینی مبتنی بر کامپیوتر.روز اول به عنوان مبانی تمرین مستقل (FIP) و روز دوم به عنوان پزشکی بالینی پیشرفته (ACM) شناخته می شه.

روز اول آزمون شامل 232 آیتم چند گزینه ای است که به 6 بلوک 38-39 موردی تقسیم می شه. 60 دقیقه برای تکمیل هر بلوک از آیتم های آزمون اختصاص داده شده. جلسه آزمون در روز اول تقریباً 7 ساعت شامل 45 دقیقه استراحت و 5 دقیقه آموزش اختیاری.

جلسه آزمون روز دوم تقریباً 9 ساعت، این جلسه شامل 180 آیتم چند گزینه ای هستش که به 6 بلوک 30 موردی تقسیم می شه. 45 دقیقه برای تکمیل هر بلوک از آیتم های آزمون اختصاص داده شده . روز دوم نیز شامل یک آموزش 7 دقیقه ای CCS است. به دنبال آن 13 مورد شبیه سازی انجام می شه که به هر کدام از اونا حداکثر 10 یا 20 دقیقه زمان اختصاص داده میشه. حداقل 45 دقیقه هم برای زمان استراحت می دن.

خب این شد یک تعریف و توضیح کلی درباره ی آزمون USMLE حالا اگه می خواین بیشتر درباره این آزمون و شرایط شرکت و قوانینش بدونین توصیه می کنم بجای اینکه سایت های داخلی رو بخونین که 90 درصدشون اشتباهن مستقیم برین و سایت USMLE رو بخونین و مدارک لازم برای شرکت تو این آزمون رو آماده کنین.

بزودی زود درباره این صحبت می کنیم که چه منابعی برای USMLE استفاده کنیم که خوبه ولی فعلا بعنوان یک منبع پایه برای خوندن STEP 1 بهتره از کتاب First aid استفاده کنین.

امیدوارم این مطلب هم براتون مفید بوده باشه

آرزوی می کنم یک لبخند بزگ رو لبات باشه همیشه

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟