فقط شروع کن

فقط شروع کن !

اگه می خوای کاری رو شروع کنی، صبر نکن، فقط شروع کن .

شاید می خوای یک مقاله بنویسی؟ این خیلی عالیه، فقط شروع کن به تایپ کردن و خودت رو مجبور کن که چیزی بنویسی. مهم نیست که بد نوشتی یا خوب،چون همیشه می تونی اون رو ویرایش کنی، اما باید شروع کنی و چیزی بنویسی. می خوای یک وبلاگ راه اندازی کنی؟ عالیه، شروع به نوشتن اولین پست خودت در word کن و بعداً به روش های راه اندازی وب سایت پی می بری.

اگه یادت باشه تو شیمی یک چیزی داشتیم به نام انرژی فعال سازی ، که معنیش می شد انرژی مورد نیاز برای شروع یک واکنش. در زندگی واقعی هم همین‌طور، اگه می‌خوایم کاری رو انجام بدیم، برای شروع باید انرژی فعال‌سازی رو به کار ببریم، و همه چیز آسون‌تر می‌شه.

این یکی از بهترین روشای بهره وری که من تابه حال باهاش برخورد کردم اینکه تو برای اینکه شروع کردن انرژی فعالسازی لازم برای شروع و به پایان رسوندن کاری.

فقط شروع کن

الان مثلا همین نوشتن این مطلب چندهفتست که می خوام اولین پست رو بنویسم همش خودم رو درگیر این کرده بودم خب با چه عنوانی شروع کنم چی بنویسم پاراگراف اولم رو چطوری شروع کنم اما عملا هیچ کاری نمی کردم و همش فکر کردن بود تا اینکه امروز اومدم لپ تاپم رو باز کردم و شروع کردم به نوشتن و هرچیزی که به ذهنم می رسید رو تایپ کردم ،بعدش کمی ویرایشش کردم حالا بجای اینکه چندساعت درگیرش باشم الان تو 15 دقیقه برای شما این مطلب رو نوشتم بنظرت عالی نیست؟

به قول وِس بِری «سفر هزار مایلی با یک قدم شروع می شود» پس همین امروز اولین قدمت رو بردار

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟