انواع سبک های فیلم های آموزش پزشکی

امروز توی این مقاله می خوایم به بررسی سبک های فیلم های آموزش پزشکی موجود بپردازیم و بررسی کنیم کدوم سبک مناسب شماست.

  • سبک کلاس درس: 

در این روش مدرس مثل یک کلاس درس کنار تخته شروع به تدریس و آموزش می کنه که همراه با نمودار،الگوریتم و… هستش، از مجموعه هایی که در این سبک قرار دارن می تونیم onlinemeded رو نام ببریم. ویژگی های مثبت این سبک شامل: وجود استاد در تصویر و شباهت زیاد به کلاس درس ،الگوریتم ها و دسته بندی خوب مطالب و ویژگی های منفی این سبک سرعت آهسته در ارائه مطلب، نداشتن تصاویر و انیمیشن های مربوط به مطالب ارائه شدست

این سبک مناسب دوستانی است که به تدریس های کلاسی علاقه دارن و دوست دارن حتما تصویر استاد رو مشاهده کنن.

  • سبک اسلاید+صدا: 

که یک سبک رایج در تولید محتواست. از مجموعه هایی که در این سبک قرار دارن می تونیم pathoma ،board and beyond و… رو نام برد. بطور کلی ویژگی های مثبت این سبک شامل: تولید آسان و کم هزینه، توانایی استفاده از عکس و متن و فیلم های مربوطه و از ویژگی های منفییشم می تونیم: خشک بودن نوع ارائه،عدم وجود تصویر استاد، عدم وجود کیفیت گرافیکی مطلوب رو نام ببریم یک ویژگی خوب دیگش هم می تونیم در بعضی موارد بگیم که سرعت ارائه مطالب مطلوبه.

این سبک برای دوستانی که دوست دارن شنونده باشن و خود مطلب هست که براشون مهم مناسب تره برای مثال همین برند pathoma در آموزش پاتولوژی برای آزمون usmle بسیار معروف و به نام هست اما اصلا از نظر بصری خوب نیست.

  • سبک اسلاید+تصویر استاد:

در این روش که تقریبا مشابه کلاس های درسی، محتوای آموزشی با اسلاید طراحی می شه و تصویر استاد هم می تونیم ببینیم برندهای آموزشی که در این سبک تولید محتوا می کنن شامل : Lecturio، medquest و… هستن. از ویزگی های مثبت این سبک بطور کلی می تونیم به وجود تصویر استاد، داشتن سرعت بیشتر در ارائه نسبت به سبک کلاس درس و وجود فن بیان و ارائه جذاب مطلب به سبک آموزش مبتنی بر بالین توسط استاد بخصوص در مجموعه medquest و ویژگی های منفی این سبک رو می تونیم عدم استفاده از تصاویر و ویژگی های گرافیکی نام برد.

این سبک برای دوستانی که به کلاس درس علاقه دارن اما می خوان همراه با ویژگی های گرافیکی بهتر باشه مناسب تره. ولی بطور کلی اساتید این دوتا برندی که معرفی کردیم خیلی قوی هستن بنابراین رزش داره که فیلم هاشون رو ببینیم

  • سبک تایپوگرافی و موشن گرافی:

در این روش، آموزش به صورت موشن و انیمیشن می باشد که برند هایی که در این مجموعه قرار می گیرن شامل: osmosis ، Khan Academy ، Armando و…هستن. ویژگی های مثبت این سبک بطور کلی شامل: روانی مطلب،وجود گرافیک زیبا و جذاب، وجود پیوستگی بین مطالب، بیان خلاصه در پایان آموزش، سرعت مناسب در ارائه مطلب رو میشه نام برد و از ویژگی های منفی این سبک می تونیم وجود تصاویر شماتیک زیاد نسبت به تصاویر واقعی رو بیان کنیم

این سبک آموزشی برای دوستانی که حافظه تصویری دارن بسیار مفید است ولی بطور کلی osmosis رو به همه توصیه می کنیم.

  • سبک قصه گویی:

در این روش، آموزش پزشکی بصورت داستان ها و کدهای آموزشی به دانشجو آموخته می شه از برندهایی که در این سبک تولید محتوا می کنن می تونیم  sketchy،pixorize و picmonic رو نام ببریم. ویژگی های مثبت این سبک شامل: وجود تصویرسازی ذهنی و رمزهای مفید جهت بخاطر سپردن مطالب و از ویژگی های منفی اون می تونیم، طولانی بودن زمان ارائه مطالب، وجود تعداد زیاد رمز و تصاویر رو نام ببریم.

این سبک به دوستانی که حافظه تصویری خوبی دارن و علاقه دارن مباحث رو به کمک رمز یاد بگیرن توصیه می کنیم.

و اما نتیجه گیری به طور کلی هرکسی با توجه به شناختی که از خودش داره می تونه سبک یادگیری مناسب خودش رو پیدا کنه و با توجه به اون مباحث مدرس مورد علاقه خودش رو گوش بده.

ما در فیلمد 24 ساعته آماده ارائه مشاوره و راهنمایی حهت انتخاب سبک آموزشی و برند مناسب شما هستیم پس اگه سوالی داشتی بهمون پیام بده.

خوش حالیم که کنار شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟